Activision-Blizzard finalizează achiziția companiei care a creat Candy Crush

de: Bogdan Cristea
23 02. 2016

Activision-Blizzard a finalizat achiziția companiei King, cea care ne-a dat, printre altele, și Candy Crush.

Cei de la Activision-Blizzard au anunțat încă de anul trecut că au de gând să atace sectorul jocurilor pe mobil printr-o achiziție uriașă. Acum, la câteva luni distanță, compania se pare că a reușit, într-un final, să cumpere King, în schimbul sumei de 5,9 miliarde de dolari. King Digital Entertainment, după cum probabil știți, este cea care a creat jocul Candy Crush, unul dintre cele mai populare și mai profitabile din ultimii ani.

”Produsele noastre sunt folosite de aproximativ 500 de milioane de oameni din aproape toate țările și suntem cea mai mare rețea de jocuri din lume”, a declarat Bobby Kotick, CEO-ul Activison, conform Verge. Parteneriatul celor de la Activision cu Blizzard a fost încheiat în anul 2008, iar în 2014, compania a colaborat cu Bungie pentru a crea Destiny.

Fondată în 2003, King se bazează pe un model de afaceri freemium, ceea ce înseamnă că jocurile pot fi jucate gratuit, dar trebuie să plătești pentru funcționalități adiționale. Deși King are mai mult de 180 de jocuri sub tutelă, bijuteria coroanei este, fără doar și poate, Candy Crush Saga. E jucat de 158 de milioane de utilizatori zilnic, de mai mult de un miliard de ori. O parte din succes este, evident, datorat Facebook.